✔ Alltid fri frakt över 1500:- ✔ Supersnabb leverans ✔ Snabb kundtjänst arrow Logga in / Registrera   arrow 019 - 7070 360   arrow info@lohelectronics.se
×

Loh Electronics AB


Garanti
Vi har 1 års garanti på alla produkter om inget annat anges från leverantören, för våra egentillverkade produkter gäller 2 år. Du har vår fulla support under hela garantitiden.

Betalning
Du kan betala på flera sätt:
- Postförskott (utvalda produkter)
- Faktura
- Kortbetalning (Visa och Mastercard)
- Direktbetalning via bank
- Förskottsinbetalning
- PayPal
- Swish

Information om säkra kortbetalningar
För att säkerställa säkerheten när du handlar med kort hos Loh Electronics AB skickas all information krypterad med SSL (Secure Socket Layer). Det betyder att informationen skickas via en säker förbindelse som gör att ingen obehörig kan se dina kortuppgifter och de hanteras på ett mycket säkert sätt. Loh Electronics AB samarbetar med en auktoriserad betalningsförmedlare (PayEx) som kontrollerar att kortet är giltigt för köp direkt mot din bank. Din betalkortsinformation behandlas enligt den internationella säkerhetsstandarden PCI DSS. Om du betalar med VISA eller Mastercard kan du även använda säkerhetsverktyget 3D-Secure. Du kopplar då en speciell kod till ditt kort som ökar din betalningssäkerhet ytterligare.

Ångerrätt
När du handlar hos oss har du alltid 30 dagars ångerrätt. Du som konsument har rätt att öppna en produktförpackning för att inspektera varan om detta sker på så sätt att det inte skadar varan. Det betyder att varan ska vara i väsentligt oförändrat skick så att den anses kunna säljas på nytt utan att visa tecken på att ha varit använd. Produkter som har varit använda eller monterade återtages inte. Öppet köp och ångerrätt gäller ej företag.

För att undvika problem samt effektivisera hanteringen av åberopande utav ångerrätt/öppet köp kontakta alltid oss innan retur.  Skicka helst försändelser med spårbarhet. (DPD företagspaket eller REK) Skickar du utan spårbarhet och paketet kommer bort på posten, då står du som kund för hela ansvaret. Postförskott hämtas inte ut av oss och försändelser skickade med postförskott anses inte vara ett nyttjande av ångerrätt.

Exempel på när ångerrätt kan utnyttjas: Du har mottagit produkter från en order och upptäcker att det blivit fel. Kanske har du även öppnat produktförpackningen för att titta, men produktförpackningen är hel och varan har ev. klistermärken och plomberingar kvar. Minsta möjliga åverkan är gjord på produktförpackning eller vara. Förutsättningarna förändras och produkten behövs inte längre, det är då helt i sin ordning att tillämpa ångerrätt och öppet köp.

Exempel på när ångerrätt inte kan utnyttjas: Du har mottagit en produkt, tex. en antenn till mobilt bredband. Efter montering och installation av antennen så ger den dig inte önskad effekt i det område du befinner dig i just nu. Det går då inte att lämna tillbaka antennen såvida det inte är något tekniskt fel på den. Vi tillhandahåller produkter helt orelaterat från operatörerna. Det är isåfall en diskussion mellan dig och din operatör, inte med oss som leverantör av den oberoende produkten. Syns det inte på produkten att den har varit monterad, går det ändå att lämna tillbaka den.

Returer
Vi betalar alltid tillbaka en godkänd retur inom ett par dagar från mottagandet, dock längst 30 dagar.

Adress för retur
Loh Electronics AB
Box 22067
70203 Örebro

Vänligen kontakta alltid oss före en retur för att få ett returnummer att märka din försändelse med. Detta för att vi ska kunna knyta returen till dig och få en snabbare hantering.

Transportskador/Reklamationer
Det är viktigt att Du blir nöjd. Hör därför av dig om något blivit fel så att det snabbt kan rättas till. Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, skall du omedelbart anmäla detta till transportbolaget som utförde leveransen. Ta även bilder på kartongen innan du öppnar den. Om de ej åtager sig skadeansvaret, skall du kontakta oss. Vi garanterar att varan är felfri vid avlämnande till transportören. Är varan felaktig skall den reklameras till oss senast 10 dagar efter mottagandet, kontakta oss för att få ett returnummer. Vi vill då ha en utförlig felbeskrivning och i returförsändelsen, om felet avhjälps via mail eller om felet är av den art att det inte kan bero på produkten så avslås returneringen. Som konsument har du tre års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen.

Priser
Alla priser är angivna inklusive moms om inget annat anges.

Momskvitto
Du som har valt att betala din order hos oss med kort eller faktura kan ladda ner en kopia av fakturan i orderhistoriken. Logga in och klicka på "Mina ordrar", välj sedan din order och se under "Betalningsmetod". Finns en faktura/kvitto kopplad till din order finns en länk "Hämta fakura" här.

Sekretesspolicy
Informationen du lämnar om dig själv används endast internt. Inga uppgifter om dig kommer föras vidare till tredje part. Du har rätt att efter begäran få ta del av de personuppgifter som finns registrerade om dig. Om de är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta har du rätt att begära att uppgifterna skall rättas eller raderas.

Outlösta paket
Paket som inte lösts ut går automatiskt tillbaka till oss. Vi förbehåller oss rätten att debitera returfrakt + 150:- för varje outlöst försändelse i expeditionsavgift.

Öppet köp gäller enbart kunder i Sverige.

Allmänt
Alla priser är angivna i svenska kronor inklusive moms om ej annat anges. Loh Electronics AB förbehåller sig rätt till prisändring utan föregående avisering. Vi ingår ej i avtal med minderåriga kunder (under 18 år). Minderåriga behöver målsmans godkännande för beställning. Vi reserverar oss mot eventuella felaktigheter avseende information som presenteras på webbplatsen. Hittar du något som inte stämmer är vi tacksamma om du meddelar oss, tryck på "Kundservice"

Loh, Electronics, Info


Loh Electronics AB

Postadress
Box 22067
702 03 Örebro

       Besöksadress
Karlsdalsallén 53
702 18 Örebro
Org.nr: 556817-8452

Kontakta oss

019 - 7070 360
info@lohelectronics.se

Facebook