Allmän köpinformation

Garanti

Vi har 2 års garanti på alla produkter om inget annat anges från leverantören. Garanti är inte överförbar. Köper du en produkt i andra hand, gäller inte garanti från inköpsstället. Vi hänvisar då istället till tillverkargaranti.

Betalning

Du kan betala på flera sätt:

- Postförskott (utvalda produkter)
- Faktura
- Kortbetalning (Visa och Mastercard)
- Direktbetalning via bank
- Förskottsinbetalning
- PayPal
- Swish

Vi reserverar oss mot slutförsäljning under högtider och särskilda kampanjer. Vi reserverar oss även mot uppenbara felaktigheter i priser som kan anses vara orimliga och rent felaktiga.

Information om säkra kortbetalningar

För att säkerställa säkerheten när du handlar med kort hos Loh Electronics AB skickas all information krypterad med SSL (Secure Socket Layer). Det betyder att informationen skickas via en säker förbindelse som gör att ingen obehörig kan se dina kortuppgifter och de hanteras på ett mycket säkert sätt. Loh Electronics AB samarbetar med en auktoriserad betalningsförmedlare (PayEx) som kontrollerar att kortet är giltigt för köp direkt mot din bank. Din betalkortsinformation behandlas enligt den internationella säkerhetsstandarden PCI DSS. Om du betalar med VISA eller Mastercard kan du även använda säkerhetsverktyget 3D-Secure. Du kopplar då en speciell kod till ditt kort som ökar din betalningssäkerhet ytterligare.

Vid betalning med kort så skapas först en reservation, när vi levererar varorna ifrån lager så dras pengarna från ditt konto.

Ingång av avtal

När du handlar av oss (genom att lägga en beställning genom valfri kanal) ingår du ett avtal som medger betalningsskyldighet. Vi har flera betalsätt som du kan läsa om här.
En länk till denna köpinformation och information om betalmetoder följer alltid med i varje meddelande om mottagen order som normalt skickas till din e-postadress efter slutfört köp.

Ångerrätt

När du handlar hos oss har du alltid 30 dagars ångerrätt. Du måste skicka in varan du önskar returnera till oss, senast 14 dagar efter att du meddelat att du önskar returnera den. Du som konsument har rätt att öppna en produktförpackning för att inspektera varan om detta sker på så sätt att det inte skadar varan. Förpackningar som är plomberade med tex plast eller liknande får ej öppnas. Ångerrätten börjar gälla från den dag du mottagit komplett leverans av din order. Returfraktkostnad betalas av dig som kund.

Det innebär att varan ska vara i väsentligt oförändrat skick så att den anses kunna säljas på nytt utan att visa tecken på att ha varit använd eller öppnad. Produkter som har varit använda eller monterade återtages inte. Öppet köp och ångerrätt gäller ej företag.

För att undvika problem samt effektivisera hanteringen av åberopande utav ångerrätt/öppet köp kontakta alltid oss innan retur.  Skicka helst försändelser med spårbarhet. (DPD företagspaket eller REK) Skickar du utan spårbarhet och paketet kommer bort på posten, då står du som kund för hela ansvaret. Du måste kunna bevisa att försändelsen är påväg till oss och inlämnad hos ett ombud. Postförskott hämtas inte ut av oss och försändelser skickade med postförskott anses inte vara ett nyttjande av ångerrätt.

Exempel på när ångerrätt kan utnyttjas: Du har mottagit produkter från en order och upptäcker att det blivit fel. Kanske har du även öppnat produktförpackningen för att titta, men produktförpackningen är hel och varan har ev. klistermärken och plomberingar kvar. Minsta möjliga åverkan är gjord på produktförpackning eller vara. Förutsättningarna förändras och produkten behövs inte längre, det är då helt i sin ordning att tillämpa ångerrätt och öppet köp.

Exempel på när ångerrätt inte kan utnyttjas: Du har mottagit en produkt, tex. en antenn till mobilt bredband. Efter montering och installation av antennen så ger den dig inte önskad effekt i det område du befinner dig i just nu. Det går då inte att lämna tillbaka antennen såvida det inte är något tekniskt fel på den. Vi tillhandahåller produkter helt orelaterat från operatörerna. Det är isåfall en diskussion mellan dig och din operatör, inte med oss som leverantör av den oberoende produkten. Syns det inte på produkten att den har varit monterad, går det ändå att lämna tillbaka den.

Återbetalning av returnerade varor
Återbetalning sker med samma sätt som du valde att betala oss. Om du har valt att betala mot faktura återförs beloppet till ditt bankkonto, antingen automatiskt om du har registrerat konto hos Klarna, eller så kan vi komma att kontakta dig för att få uppgift om bankkontonr. Återbetalning sker inom 14 dagar från det att du sänt in varan till oss. Du som kund står för returfraktostnad till oss.

Konsumentverket tillhandahåller en ångerblankett som finns att nå på följande länk
Ångerblankett för nedladdning i PDF-format

Du måste inte använda ovan ångerblankett. Det går bra att kontakta oss direkt.

Observera att varan måste skickas tillbaka till oss på likvärdigt sätt som när vi transporterade den till dig. Det är inte OK att skicka tillbaka en vara i dess originalförpackning, om det inte är så du har mottagit varan. Produkten som skickas tillbaka måste skyddas mot skador som kan uppstå i transporten, genom att emballera produkten på ett tillfredställande sätt. Skulle det uppstå skador på varan i transporten som hade kunnat förhindras genom tex. normal emballering förbehåller vi oss rätten att återbetala med reducering av värdet motsvarande värdeminskningen.

OBS! Vid retur av produkter med intyg, tex H-Regulator 03-164 och H-CAN 03-140, måste intyget returneras ihop med produkten. Intyget är en del av produkten.

Returer

Vi betalar alltid tillbaka en godkänd retur inom ett par dagar från mottagandet, dock längst 14 dagar.
Loh Electronics AB står ej för returfraktostnad.

Adress för retur
Loh Electronics AB
Box 22067
70203 Örebro

Vänligen kontakta alltid oss före en retur för att få ett returnummer att märka din försändelse med. Detta för att vi ska kunna knyta returen till dig och få en snabbare hantering.

Transportskador/Reklamationer

Det är viktigt för oss att du blir nöjd med ditt köp som en helhet. Hör därför av dig om något blivit fel så att det snabbt kan rättas till. Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, skall du helst omedelbart, eller inom skälig tid, kontakta oss gällande detta. Det är fördelaktigt om du tar bilder på kartongen/emballaget innan du öppnar paketet. Vi garanterar att varan är felfri vid avlämnande till transportören. Är varan skadad skall den reklameras till oss inom skälig tid från mottagandet, kontakta oss för att få ett returnummer. Vi vill då ha en utförlig felbeskrivning och i returförsändelsen, om felet avhjälps via mail eller om felet är av den art att det inte kan bero på produkten så avslås returneringen. Som konsument har du tre års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen. Reklamationsrätten avser ursprungliga fel och inte på oaktsam hantering.

Reklamationsmeddelandet får du som kund lämna på det sätt som du finner mest ändamålsenligt och det ka lämnas via alla våra officiella kundkanaler såsom telefon, e-post och brev. Du som kund är fri att lämna ditt meddelande om reklamation på valfritt sätt. Vi föredrar vår RMA-hantering som du finner i en länk på din orderhistorik. Det är smidigast för dig och oss, vilket alltid ger snabbast möjliga lösning. Vid en godkänd reklamation står Loh Electronics AB för alla kostnader inklusive alla frakter (till/från dig). Du som konsumenten är alltid skyldig att begränsa din skada i ett reklamationsärende, det vills säga att inget för göras värre. Du som konsument har rätt att reklamera en vara i tre år. Felet ska anmälas snarast eller så snart felet borde ha upptäckts. Att anmäla fel i varan inom två (2) månader anses alltid inom skälig tid. 

Priser

Alla priser är angivna inklusive moms om inget annat anges när du är oinloggad, ej valt kundtyp, eller valt kundtyp "Privat". Priser visas exkl moms för inloggade företagkunder och när du explicit valt kundtypen företag i vår webbutik.

Leveransförsening

Vid leveransförsening har du som konsument rätt att häva köpet. Detta gäller ej specialbeställda varor utan ångerrätt.

Momskvitto

Du som har valt att betala din order hos oss med kort eller faktura kan ladda ner en kopia av fakturan i orderhistoriken. Logga in och klicka på "Mina ordrar", välj sedan din order och se under "Betalningsmetod". Finns en faktura/kvitto kopplad till din order finns en länk "Hämta fakura" här.

Sekretesspolicy

Informationen du lämnar om dig själv används endast internt. Inga uppgifter om dig kommer föras vidare till tredje part. Du har rätt att efter begäran få ta del av de personuppgifter som finns registrerade om dig. Om de är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta har du rätt att begära att uppgifterna skall rättas eller raderas. Det finns även möljighet för dig själv att ta bort all data om dig själv i våra register genom att trycka på knappen "ta bort konto" i avdelningen "mitt konto" när du är inloggad. Då raderas informationen om dig i vår webbutik.

Outlösta paket

Paket som inte lösts ut går automatiskt tillbaka till oss. Vi förbehåller oss rätten att debitera returfrakt + 150:- för varje outlöst försändelse i expeditionsavgift.
Öppet köp gäller enbart kunder i Sverige.

Beställningar från minderårig

Vi ingår normalt ej i avtal med minderåriga kunder (under 18 år). Dock kan du som är mellan 16 och 18 år beställa för dina egna pengar utan målsmans godkännande. Vidare görs undantag för barn under 18 år som har eget hushåll, vilka har rätt att sluta sedvanliga avtal för att upprätthålla den dagliga hushållningen. Övriga minderåriga behöver målsmans godkännande för beställning. Vi följer föräldrabalkens reglering.

Allmänt

Alla priser är angivna i svenska kronor inklusive moms om ej annat anges. Loh Electronics AB förbehåller sig rätt till prisändring utan föregående avisering. Vi reserverar oss mot eventuella felaktigheter avseende information som presenteras på webbplatsen. Hittar du något som inte stämmer är vi tacksamma om du meddelar oss direkt via mail info@lohelectronics.se eller telefon 019-7070360.


Om vi ej kommer överens
Vi välkomnar ARN som partner  i det osannolika fall vi ej skulle ett ärende tillsammans. ARN går att nå på följande sida
http://www.arn.se/om-arn/kontakta-oss/

ARN: https://www.arn.se/
Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm

eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).
EU ODR: https://ec.europa.eu/odr 



Enligt lagen om alternativ tvistlösning vill vi även informera om att information går att nå på denna sida ec.europa.eu/odr

 

 

Tillägg för produkter inom bilelektronik (tex varvtals eller hastighetsregulatorer)

1. All montering måste utföras enligt bästa möjliga tekniska omständigheter. Korrekt elektrisk inkoppling är ett grundläggande krav.

2. All montering sker på egen risk, Loh Electronics AB är aldrig ersättningsskyldiga för skador som kan uppkomma vid montering, vare sig på produkter som installeras eller redan finns installerade i fordonet.

3. Loh Electronics AB ersätter aldrig felsökningskostnader av något slag. Oavsett grundorsak.

4. Är det något som inte fungerar efter inkoppling eller behöver anpassas så hjälper Loh Electronics i största möjliga mån till med felsökningen via support på mail och telefon för att säkerställa att lösningen kommer igång. Anpassningar av produkter är i regel utan kostnad.

5. Loh Electronics AB ersätter aldrig besiktningskostnader i någon form oavsett grundorsak till att en ny besiktning eller regbesiktning blir aktuell.

6. För att installationen ska kunna godkännas av besiktningsorganet måste regulatorn och ev andra delar byggas in i en plomberingslåda. Övriga anslutningar ska vara robust utförda. Det är en stark rekommendation att muntligen kontrollera din installation med bilprovningen innan besiktning. Inbyggnadslådan kan komma att plomberas med plomb som har ett serienummer. Detta i sig är inget problem utan snarare en fördel med tanke på att det försvårar manipulation. Om plombnr skrivs in i registreringsbeviset krävs oftast en ny registreringsbesiktning om denna plombering bryts. Det är vår mening att det ej är rimligt att service och underhåll på bilen ska generera ny registreringsbesiktning. Det är inte en kostnad som kan belastas Loh Electronics AB.


Orden LE, Loh Electronics, H-Reg, H-CAN samt loggorna LE och Loh Electronics är registrerade varumärken och omfattas av varumärkesskydd ®