Paket till Volvo 740 & 940, H-Version för A-traktorbygge utan högt varvtal
Loh Electronics

Paket till Volvo 740 & 940, H-Version för A-traktorbygge utan högt varvtal

Här sätter du ihop ditt paket för att registrera din bil till en A-Traktor. All utrustning som krävs för en installation + tillbehör finns här för att du enkelt ska hitta rätt och inte välja fel till just din bil. 740/940 Varvtalssignal: Ska normalt tas ifrån gen... läs mer
Artikelnummer: 03-164-PAK-VOLVO

Börja bygga ditt egna startpaket!

Varvtalsregulator

Fler än 100st Varvtalsregulator H-version, för A-traktorbygge utan högt varv för att köra i 30

Varvtalsregulator H-version, för A-traktorbygge utan högt varv för att köra i 30

Läs mer om artikeln

1 790 kr

Välj

Hastighetsgivare

Fler än 100st Metallbox för inbyggnad av varvtalsregulator 146x222x55

Metallbox för inbyggnad av varvtalsregulator 146x222x55

Läs mer om artikeln

349 kr

Välj

Kablar till givare

Fler än 100st Elektromagnetiskt relä för montering av varvtalsregulator

Elektromagnetiskt relä för montering av varvtalsregulator

Läs mer om artikeln

49 kr

Välj

Totalt

      Beräknar pris

      Här sätter du ihop ditt paket för att registrera din bil till en A-Traktor.
      All utrustning som krävs för en installation + tillbehör finns här för att du enkelt ska hitta rätt och inte välja fel till just din bil.

      740/940
      Varvtalssignal: Ska normalt tas ifrån generatorn.
      Hastighetssignal: Bakom mätarhuset finns en utgång märkt E. Där finns en högupplöst hastighetssignal redo att användas till Varvatalsregulatorn. Original i bilen är detta ursprungligen en hastighetsutgång till farthållaren, men E utgången finns i bilen oavsett om farthållare finns i bilen eller ej. Utgången E har en förstärkt hastighetssignal som är lämpligare att använda än den grönvita kabeln. Vissa 740/940 saknar E utgång, använd då den grönvita kabeln istället.


      940 tips: har du startspärr kan du ej använda gamla +12v matningen till tändspolen. Detta för att 12v matningen ligger kvar efter man stängt av motorn. Då går regulatorn i stopp och det kan dröja en kvart eller mer innan du kan starta bilen igen. Använd annan strömkälla, men det måste finnas +12v hela tiden du drar på startmotorn. Regulatorn måste ha ström hela tiden startmotorn drar.
       

      Induktiv givare ingår ej i detta paket då hastighetssignalen normalt kan tas ifrån den grönvita kabeln vid mätarhuset. 

      Skriv en recension