Paket till Volvo 740/940 hastighetssignal via bilen
Loh Electronics

Paket till Volvo 740/940 hastighetssignal via bilen

Artikelnummer: 03-164-PAK-VOLVO

Installationsanvisning med Bosch tändsystem
Installationsanvisning med Rex/Regina tändsystem
Här sätter du ihop ditt paket för att registrera din bil till en A-Traktor. All utrustning som krävs för en installation + tillbehör finns här för att du enkelt ska hitta rätt och inte välja fel till just din bil. 740/940 Varvtalssignal: Ska normalt tas ifrån g... läs mer

Börja bygga ditt egna startpaket!

Fler än 100st Varvtalsregulator H-version, för A-traktorbygge utan högt varv för att köra i 30

Varvtalsregulator H-version, för A-traktorbygge utan högt varv för att köra i 30

Läs mer om artikeln
Vid besiktning så behöver du ett intyg från oss. För att vi ska kunna utfärda detta intyg så måste vi ha registreringsnummer på bilen.

1 990 kr

Vald
38st Metallbox för inbyggnad av varvtalsregulator 146x222x55

Metallbox för inbyggnad av varvtalsregulator 146x222x55

Läs mer om artikeln

349 kr

Vald
32st Metallbox för inbyggnad av varvtalsregulator 121x145x56

Metallbox för inbyggnad av varvtalsregulator 121x145x56

Läs mer om artikeln

290 kr

Vald
Fler än 100st Elektromagnetiskt relä för montering av varvtalsregulator

Elektromagnetiskt relä för montering av varvtalsregulator

Läs mer om artikeln

59 kr

Vald
Fler än 100st Dubbelsäkring - ATO strömtapp från säkringshållare inkl 5A säkring

Dubbelsäkring - ATO strömtapp från säkringshållare inkl 5A säkring

Läs mer om artikeln

79 kr

Vald

Sammanfattning

      Beräknar pris

      Välj fler tillbehör

      Paket konfiguratorn

      På den här artikeln kan du plocka ihop ditt egna paket. Vi har handplockat den utrustningen som vi anser är mest lämplig till just den bilmodellen du ska bygga på.

      Här sätter du ihop ditt paket för att registrera din bil till en A-Traktor.
      All utrustning som krävs för en installation + tillbehör finns här för att du enkelt ska hitta rätt och inte välja fel till just din bil.


      740/940
      Varvtalssignal: Ska normalt tas ifrån generatorn. 740 efter -88 och 940 har ett lite mer avancerat tändsystem där man blandat in en elektronisk givare för att mäta vevaxel. Detta gör att vi kan tjuva in oss på givaren för att a signal istället.
      Hastighetssignal: Bakom mätarhuset finns en utgång märkt E. Där finns en högupplöst hastighetssignal redo att användas till Varvatalsregulatorn. Original i bilen är detta ursprungligen en hastighetsutgång till farthållaren, men E utgången finns i bilen oavsett om farthållare finns i bilen eller ej. Utgången E har en förstärkt hastighetssignal som är lämpligare att använda än den grönvita kabeln. Vissa 740/940 saknar E utgång, använd då den grönvita kabeln istället.

      940 tips: har du startspärr kan du ej använda gamla +12v matningen till tändspolen. Detta för att 12v matningen ligger kvar efter man stängt av motorn. Då går regulatorn i stopp och det kan dröja en kvart eller mer innan du kan starta bilen igen. Använd annan strömkälla, men det måste finnas +12v hela tiden du drar på startmotorn. Regulatorn måste ha ström hela tiden startmotorn drar.

      Induktiv givare ingår ej i detta paket då hastighetssignalen normalt kan tas ifrån den grönvita kabeln vid mätarhuset. 


      Vill ha möjlighet att ha H-regulatorn inne i kupén för att enklare programmera varv och hastiget medans du är ut och kör med bilen. Så har vi ett "förlägningskabel kit" som du eller vi monterar ihåp. Artikeln finn under "tillbehör".


      Kopplingsscheman

      Vill man bryta jorden till spridare så går det lika bra att göra det. Rekommenderar i första hand att bryta tändspolen.


      Byggbeskrivning/Youtube

      Youtube

      Skriv en recension