Loh Electronics

Varvtalsregulator H-CAN, H-version med CAN-bus interface

Slipp kablar till generator och induktiv givare - här tas alla signaler som behövs direkt från bilens CAN-nätverk! Anslutning sker antingen med standard-kabel till bilens OBD-uttag, eller med speciell anslutning till CAN-bus. Endast App-sensor för motorstyrning behövs fö... läs mer
Artikelnummer: 03-140
Leveranstid: Beställningsvara
Fri frakt
2 995 kr

Slipp kablar till generator och induktiv givare - här tas alla signaler som behövs direkt från bilens CAN-nätverk!
Anslutning sker antingen med standard-kabel till bilens OBD-uttag, eller med speciell anslutning till CAN-bus. Endast App-sensor för motorstyrning behövs förutom denna regulator. 

Verifierat fungerande bilmodeller:

  • Nissan Navara D40 -04 och nyare
  • Ford Ranger -07 och nyare
  • Mitsubishi L200 -07 och nyare
  • ....många många flera med samma/liknande OBD-interface

Protokoll som stöds idag

  • ISO15765-4, denna är standard i nyare bilar
  • ISO14230-4 KWP, äldre bilar

Kolla vilket protokoll din bil stödjer. Detta kan ibland göras med en vanlig felkodläsare.
Vi utveklar H-CAN kontiunerligt vilket gör att flera protokoll och bilmodeller kommer att få stöd över tid.

Denna Varvtalsregulator H-version med CAN-bus interface är i funktion likadan som artnr 03-164, med skillnaden att hastighetssignalen tas direkt ifrån bilens CAN-bus nätverk och således behövs ingen induktiv givare för att mäta hastigheten. I de flesta bilar går det att koppla in sig i canbusnätverket även på andra ställen än själva OBD-porten, om man önskar lämna den fri.

Varvtalsregulator version H är avsedd för A-traktorer (diesel eller bensinmotorer) där hastigheten begränsas enligt de regler som gäller för A-traktorer. Avsikten med denna modell är att kunna mäta och reglera på hastighet i stället för bara varvtal på motorn. Avsikten är också att åstadkomma en lösning som kan accepteras av såväl myndigheter som ägare/användare av A-traktorer. Lösningen medför att man inte behöver använda höga varvtal på motorn, vilket medför buller, hög bränsleåtgång och problem med tillförlitlighet. När brytpunkt överskrides så påverkas utgången som styr gaspedalstyrning ("Appsensor").

Besiktning och intyg
I stort sett alla besiktningsföretag kräver ett intyg på att bilen inte innehåller någon dold funktionsom kan åsidosätta begränsningen i hastighet. Om du planerar att bygga en A-traktor och skall sedan besikta den, skriv ditt regnr i samband med beställning eller kontakta oss i efterhand så tillhandahåller vi ett påskrivet intyg. Vi intygar att regulatorn inte innehåller någon dold funktion för detta. Du får också skriva på att någon annan funktion i bilen inte åsidosätter begränsningen.

Installation
Endast app-sensor behövs förutom H-CAN. För anslutning till Can-bussen finns två alternativ: 
-inkoppling via bilens ODB-kontakt med kabel 03-145. Spänningsmatning kommer då från ODB-kontkaten.
-inkoppling direkt till Can-bussen t.ex i styrbox eller på annat ställe med kabel 03-144, Spänningsmatning tas från +12VT (+12 när tändningen är på). 
App-sensor anslutes på vanligt sätt mellan gaspedalen kablage och appsensor. För skydd/plombering byggs lämpligen regulator och appsenor in i en plomberbar låda, t.ex. metallådan 03-151.

Skriv ut produktsidan

Skriv en recension